Mluvčí a jejich témata
Petr Holý,
krajský
koordinátor EVVO v Praze, pracuje na odb. ochrany prostředí Magistrátu
hl. m. Prahy
Od
roku 2007 se pracovně pohybuje v oblasti ekologického vzdělávání, výchovy
a osvěty, především jako zaměstnanec veřejné správy. Na pražském Magistrátu
zajišťuje koncepční podporu, součinnost, rozvoj a směřování EVVO
v Praze.
Miroslav Novák,
pracuje na Ministerstvu životního prostředí, kde
má na starosti agendu environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty.
Je také členem Výboru pro VUR Rady vlády pro
udržitelný rozvoj, kde inicioval založení Pracovní skupiny pro klimatickou výchovu
a vzdělávání, která má v roce 2021 vytvořit podklady pro zakotvení výuky o
změně klimatu ve vzdělávacím systému ČR. Dříve působil jako lektor a
koordinátor projektů ve střediscích ekologické výchovy (Živá planeta, Podhoubí,
TEREZA). Jako konzultant a producent se podílel na několika dokumentárních
filmech s environmentální tématikou (Žal žen - 2020, Cukr blog - 2014).
Petr
Ajs Kucka,
lektor Ekologického institutu Veronica, kde se specializuje na témata související s klimatem.
Svoje
znalosti spojené s praktickou zkušeností člověka, který s rodinou žije v
maringotce, předává dál v Akademii ochrany klimatu, soběstačnosti a
udržitelnosti Horolezec, který leze stejně dobře na skály jako na chladící věže
uhelných elektráren.
Petr
Daniš,
hlavní
autor a editor nové publikace "Klima se mění - a co my?"
Proč a jak se učit o změně klimatu, která shrnuje doporučení pro rozvoj klimatického vzdělávání a vznikla v pracovní skupině pod Radou vlády pro udržitelný rozvoj ČR. Působí jak ředitel vzdělávacího centra TEREZA a předseda Sítě středisek ekologické výchovy Pavučina.
Miroslav
Pešek,
učitel
dějepisu a společenskovědních seminářů na Gymnáziu Jana Keplera v Praze
Jeden ze zakladatelů spolku Učitelů za klima, který se snaží tématizovat problematiku klimatické změny ve školství a prohloubit dialog mezi žáky a učiteli.
Jiří
Dlouhý,
zástupce
ředitele Centra pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy, předseda
Společnosti pro trvale udržitelný život
Je
správcem a jedním z hlavních autorů environmentální on-line encyklopedie
www.enviwiki.cz a je také technickým redaktorem odborného časopisu Envigogika.
Jana
Dlouhá,
vědecká
pracovnice Centra pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy
Zabývá
se transformativním učením k udržitelnosti. Je šéfredaktorkou odborného
časopisu Envigogika.
Veronika
Endrštová,
působí
jako metodička a lektorka globálního vzdělávání v programu Varianty společnosti
Člověk v tísni
Je
spoluautorkou Online-kurzu Klimatická změna a jako hlavní editorka a autorka se
podílela na vzniku české verze metodiky Active Citizens pro střední školy,
prostřednictvím které téměř deset let spoluvede týmy pedagogů a studentů.
Aktuálně se zabývá klimatickou agendou a tvorbou metodických materiálů v
projektu 1Planet4All a přípravě webu ucimoklimatu.cz.
Lenka Skoupá,
předsedkyně Střediska
ekologické výchovy Toulcův dvůr
Jako lektorka se věnuje
především tématům související se zemědělstvím a ochranou zvířat. Objevuje a
hledá netradiční
formy v EVVO.
Odpolední workshopy
Lenka Skoupá,
předsedkyně Střediska ekologické výchovy Toulcův dvůr
Jako lektorka se věnuje především tématům související se zemědělstvím a ochranou zvířat. Objevuje a hledá netradiční
formy v EVVO.
Halina Holá, již přes pět let pracuje na Infocentru Toulcova dvora, kde má na starosti komunikaci
s veřejností a ekoporadenství
Několik let působila v Ekocentru Koniklec jako lektorka výukových programů. Rok učila na druhém stupni ZŠ Archa a v několika lesních školkách. Dříve působila i ve státní správě, kde měla na starosti udržitelný rozvoj na celostátní a místní úrovni. Vzděláním je krajinný inženýr - ekolog, s oprávněním to i učit.
Lenka Winterová,
lektorka ekologické výchovy v Ekocentru Koniklec
Spoluautorka a dřívější koordinátorka projektu Město do kapsy - mikroklima okolí školy, který učí děti poznávat specifika městského klimatu v jejich nejbližším okolí.